
08
Úno
Proč pořídit informační systém?
Komentáře
5 důvodů proč si pořídit informační systém
Jste ve fázi kdy si říkáte, jestli pořídit informační systém ano či ne?
Přinášíme 5 pádných důvodů, proč informační systém určitě pořídit:
- Centralizace informací – všechny informace, které do firmy přicházejí, ať už maily, objednávky, odvolávky, výkresy k zakázkám apod., lze pohodlně uložit do informačního systému a vést tak historii komunikace se zákazníky. Výkresy a kusovníky lze aktualizovat a také sledovat jejich verzování a když Vám přijde objednávka, přesně víte, po jaké verzi výrobku sáhnout. Do systému se také ukládají data z výroby nebo z docházkového terminálu. V systému plánujete jak prodej, nákup, tak i výrobu a kdykoliv se podíváte jak na tom zrovna v danou chvíli jste.
- Kapacitní plánování – určitě jste narazili na omezené možnosti tabulek v excelu nebo na papíře. Díky informačnímu systému můžete pohodlně začít kapacitně plánovat. Pokud chcete něco přeplánovat, nemusíte mazat a hledat veškeré vazby. V systému jednoduše zakázku přeplánujete jak potřebujete a systém vazby dořeší za vás. Díky kapacitnímu plánování získáváte dokonalý přehled na pracovišti a dílnami co do vytíženosti i efektivity ve spojení s odváděním operací, objevíte úzká místa a odstraníte je. Slyšeli jste někdy o kanbanu a jeho výhodách? Tak tohle je přesně ono, co vám systém přinese – jemné vyladění výroby a propojení procesů.
- Analýza dat – v informačním systému se shromažďují data z objednávek, z výroby, ohledně nákladů a jejich následnou analýzou a opravnými opatřeními dosáhnete zvýšení efektivity. Data jsou pro vás kdykoliv k dispozici. Vidíte, že se zrovna začalo pracovat na zakázce pro významného partnera, že zrovna odjel kamion s výrobky do Dánska, a nebo že jste právě vydělali milion korun.
- Snížení chybovosti – přenášením informací na papírcích nebo přenosy mezi excelovskými soubory a tabulkami může zapříčinit vyšší zmetkovost, chybnou interpretaci cen nebo špatně čitelné datum expedice zakázky a tedy její zpoždění. Data není třeba replikovat a toto přispívá k minimalizaci chyb. Přijmete objednávku – počty kusů a identifikace výrobků se předá na technologii – vytvoří se kusovník dle objednávaného množství – výroba zakázku zaplánuje dle informací z obchodního oddělení a TPV – výroba – expedice – dodací list – vše souhlasí se vstupními informacemi – kusy i verze výrobku podle aktuální výkresové dokumentace přiložené k objednávce.
- Zvýšení efektivnosti – všechny výše zmíněné body přispívají ke zvyšování efektivnosti podniku. Efektivní podnik lépe hospodaří a má tak větší obrat a zisk. Takovýto podnik může pak investovat do inovací strojového parku, může nakupovat nové vybavení, zaměstná více lidí, může přijmout více zakázek a zase zvyšuje tržby a zisky.
Chcete taky takovou firmu?
Pokud ano – rezervujte si schůzku s naším obchodníkem nebo nám zavolejte na 606 717 203.
V příštím článku vám tyto výhody představíme detalněji prostřednictvím informačního systému Dialog 3000Skylla.